You've got that smile - Kapitel 5




Justin som badar<3

"Du gillar Justin Bieber va?"
"Jaa, som artist! Så du behöver inte oroa dig, du har honom för dig själv!" sa hon och flinade finurligt.
"H A H A! Och du behöver inte heller oroa dig, jag ska inte ta Chaz ifrån dig!" sa jag, flinade och gjorde pussljud med munnen. Hon började skratta och började också göra pussljud.
"Du och Justiiin!! Aaawww puss puss!
"Men haha!"
"Nej, men allvarligt, såg du inte hur han kollade på dig?" sa hon och log busigt.
"Det gjorde han inte!!" sa jag och låtsades vara sur.
Men innerst inne jublade jag av hennes ord.
_________________________________________________________________________________________



Dagen gick. Efter att jag och Katy hade ätit klart på det lilla Caféet gick vi en promenad och bestämde oss för att gå på bio när vi ändå var ute. Vi såg en actionkomedi. Den var rätt så bra faktisk. I alla fall början. Resten av filmen kunde jag inte riktigt fokusera. Mina tankar gled gång på gång iväg och upprepade Katys ord. Allvarligt, såg du inte hur han kollade på dig? Hade han verkligen kollat på mig något speciellt? Eller var det bara som Katy sa? Jag menar, varför skulle han kolla på mig?  Jag väcktes ur mina tankar av att publiken reste sig upp. Alla utom Katy som satt och kvar och hade blicken riktad mot den stora bioskärmen, där eftertexterna rullade för fullt. Hon verkade gilla filmen väldigt om hon satt kvar och kollade. Det var nog bäst att inte nämna att jag suttit och tänkt på annat nästan hela filmen.

När vi kom hem gick vi och borstade tänderna. När vi stod där och precis skulle börja borsta spredde sig helt plötsligt ett stort leende på Katys läppar. Hon kollade drömmande ut i luften och verkade glömma av tandborstningen helt.

“Står du och drömmer eller?” sa jag och knäppte med fingrarna framför hennes ansikte. Hon hoppade till lite lätt och kollade sedan lite surt på mig. Som om jag hade väckt henne ur någon kärleksdröm eller något.
“Eller...?” frågade jag, då hon inte hade svarat på min fråga, utan bara börjat borsta utan vidare. Hon kollade frågande på mig och sa:
“Vadå?”
“Jag sa, står du och drömmer eller?” frågade jag igen och flinade ett stort, löddrigt flin. Hon skrattade till och spottade innan hon svarade.
“Det du, du kanske får veta någon gång.” Hon sköljde av tandborsten och munnen och gick sedan ut ifrån badrummet. I dörröppningen vände hon sig om och log finurligt.
“Eller inte...” sa hon, vände sig om igen och gick vidare till vårt rum.

När jag, några minuter senare, också smög tillbaka till rummet låg redan Katy och sov. Jag ville inte väcka henne, så jag lade försiktigt ner min necessär på nattygsbordet, och gled sedan snabbt ner under täcket i gästsängen som hade placerats i Katys rum för mitt besök. Jag, somnade dock inte lika fort som Katy som låg och snusade och mumlade i sängen på andra sidan av rummet. Jag låg och tänkte på morgondagen när vi skulle träffa Justin, Ryan och dom andra. Men mina tankar gled tänkte återigen tillbaka och jag tänkte på Katys ord om att Justin hade kollat extra på mig. Jag kunde inte hjälpa det. Tankarna ville dit. Jag hade en tendens att överanalysera olika konversationer och händelser och detta var inget undantag. Efter ett tag kikade jag över axeln på klockan på väggen. 01:15. Dags att sova kanske. Jag låg och tänkte på Justin ett tag. På hans hasselbruna ögon och hans bruna hår. Det var liksom något speciellt med honom. Något jag inte kunde sätta fingret på. Men vem  vet, jag kanske kan klura ut det imorgon, när vi ses, tänkte jag. Sedan somnade jag.

Vi gick längs gatan. Jag och Katy. Det var mörkt ute och jag hörde vinden susa i träden. Jag rös och drog min stickade kofta tätare om mig.
“Är vi hemma snart?” frågade jag. Katy kollade på mig. Men det var som om hon inte var där. Liksom inte närvarande. Hennes ögon lyste i månskenet. Men dom lyste i svart. Inte i blått som dom brukade. Hon svarade inte utan vände bort blicken. Efter ett tag hörde jag tunga fotsteg en bit bakom oss. Mitt hjärta började slå fortare och jag snabbade på mina steg. Men Katy hamnade efter. Hon fortsatte gå i samma takt, om inte långsammare. Jag väntade in henne. Utan att kolla bak. Jag vågade helt enkelt inte. Jag hörde att fotstegen närmade oss och jag försökte dra i Katy som kvickt ryckte bort min hand och stirrade på mig med hennes kolsvarta ögon.
“Katy, kom!” väste jag. Ett skrik hördes i fjärran. Jag kände andetag i nacken och tog mod till mig och vände mig om och möttes av en varelse som stod mitt framför näsan på mig. Varelsen sträckte fram händerna mot mig. Jag skrek och försökte backa. Men efter ett par meter tog det stopp och jag hörde någon viska i mitt öra:
“Det är din tur nu..” Det var Katys röst. Varelsen, som nu än en gång stod mitt framför mig tog tag runt min hals medans Katy höll fast mig bakifrån. Det hördes ett skratt. Ungefär som det i Thriller med Michael Jackson. Det dog långsamt ut och det blev svart för mina ögon.


Jag vaknade med ett ryck. Jag var genomsvett och skakade. Så lättad över att det bara vart en dröm.
“Så bra, jag skulle precis väcka dig!” hördes en glad röst bakom mig. Jag hoppade till och vände mig om. Där stod Katy och torkade sitt blöta hår.
“Men, varför ser du så rädd ut?” sa hon förvånat och tog ett steg närmre. “Du är väl inte sjuk?”
“Va? Nejdå, jag drömde en mardröm bara..” klämde jag fram. Hennes ögon lyste nu blått, precis som vanligt. Jag tog händerna för ansiktet.
“Det var bara en mardröm, Nesta. Bara en mardröm.” upprepade jag tyst för mig själv.
“Vad sa du?” sa Katy. Jag reste mig upp.
“Nae inget, jag går och duschar.” sa jag, och gick ut till badrummet. Det var imma på speglarna, antagligen efter att Katy hade duschat. Jag öppnade ett skåp där Anne hade visat mig att handdukarna fanns, tog ut en och hängde den på en krog. Sedan tog jag av mig min pyjamas och steg in i duschen. Jag vred ner temperaturen på kranen och lät det kalla vattnet rinna nerför min kropp. Jag var fortfarande lite skakad efter min dröm och behövde svalkas av ordentligt. Drömmen.. Det var en dröm som jag drömt många gånger förut, med en skillnad. Istället för Katy hade det varit Lynnie som varit med mig i drömmen. Det brukade alltid hjälpa med en kall dusch efter. Likaså denna gången. När jag hade gått ut ur duschen, virat handduken om mig och tagit en till handuk och virat runt mitt långa hår kändes det nästan som vanligt. När jag kom tillbaka till rummet satt Katy och läste en bok. Hon lyfte blick och log mot mig.
“Känns det bättre nu?”
“Japp, mycket bättre!” svarade jag och log tillbaka. “Vad läser du?”
“Twilight såklart! Vad annars?” sa hon, log och blinkade åt mig. Jag skrattade.
“Ja, vad annars?” sa jag och flinade. Katy satte ett bokmärke på den sidan hon var, stängde boken med en dov smäll och reste sig upp.
“Ska vi gå ner och äta frukost?” frågade hon. Jag kollade på klockan som visade 10.39. Jag nickade.
“Ska bara byta om.” sa jag. “Du kan gå ner sålänge om du vill.”
“Okej” svarade Katy och gick ner. Jag satte på mig rena underkläder, jeansshorts och en vit, pösig T-shirt med Guns N’ Roses - tryck på. Precis när jag skulle lämna rummet och gå ner kom jag på att jag skulle ju smsa Ryan när vi hade vaknat. Jag tog upp mobilen från min handväska som låg på golvet. Där hade jag slängt mobilen igår. Sedan knappade jag snabbt in ett sms.


Goodmorning! ;)
Vi är vakna nu, vad sägs om att ses om typ 45 minuter?
Nesta


Jag la ner mobilen i fickan på shortsen och trippade glatt nerför trappan och ut i köket. All rädsla från drömmen var som bortblåst. Jag och Katy bestämde oss för att äta ute på verandan, då det var fint väder. När vi hade fixat frukosten och dukat ut plingade det till i min mobil och jag fiskade snabbt upp den ur fickan.

Jag var i duschen så jag hörde inte att du smsade, men det låter bra!;) Jag smsar dom andra och säger till när jag vet vart vi ska ses.
Ryan


Gör så!
Nesta


Svarade jag snabbt och började sedan äta med Katy. Efter frukosten gick vi upp och borstade tänderna. Jag borstade igenom mitt hår, som nu hade blivit lockigt. Det brukade bli det om det fick självtorka efter en dusch. Ryan hade tidigare smsat och sagt att vi skulle ses utanför Caféet där jag och Katy hade fikat dagen innan.


Påväg till våran lilla mötesplats frågade jag Katy om hon gillade Chaz.
“Asså.. Jag vet inte riktigt... Han är snäll och så. Vi gick i samma klass när vi var små. Vi var bra kompisar.” Jag blev förvånad. Hade dom gått i samma klass? Det märktes då inte igår..
“Jag vet, det märktes inte igår, men vi brukar inte direkt prata om det..” sa hon, som om hon hade läst mina tankar.
“Okej..” svarade jag försiktigt. Jag ville inte fråga mer, hon verkade lite besvärad. Jag bestämde mig för att vänta med att fråga igen. När vi kom fram till Caféet stod killarna redan och väntade, fast vi var lite tidiga.
“Tjenare!” sa Ryan och log.
“Hejj!” svarade Katy.
“Vart är Nolan?” frågade jag när jag upptäckt att han fattades.
“Han var tvungen att följa med sin morsa till deras kusiner.” svarade Chaz.
“Okej” sa jag och skruvade lite på mig. Detta var lite pinsamt.
“SÅ, vad vill ni göra?” frågade Justin och log mot mig. Jag log tillbaka och svarade sedan:
“Jag vet inte riktigt, vad tycker ni?” jag kollade på dom andra.
“Hmm... Vi kan åka och bada?” sa Ryan och sken upp som om han hade kommit på världens bästa idé. Fast det kanske den var med, världens bästa, för det var väldigt varmt ute.
“Visst!” svarade vi andra.
“Okej, men om vi tar bilen så går det fortare, vi kan gå och hämta den och så åker vi och hämtar era badkläder? Våra ligger i bilen nämligen.” sa Justin och kollade på mig och Katy.
“Så kan vi göra, ja!” svarade jag och Katy nickade instämmande.

Vi började gå och efter bara ett par minuter stannade Justin och låste upp en stor Range Rover. Jag antog att det var hans, för han satte sig i förarsätet. Ryan hade tidigare skrikit “Shotgun!!” så han hoppade in där fram och vi andra i baksätet. Katy sa till Justin hur han skulle köra och snart var vi framme vid det stora, gula huset. Jag och Katy sprang fort in och satte på oss badkläder under våra kläder och sprang lika snabbt ut igen.

När vi hade bältat fast oss svängde Justin ut på vägen igen och satte på radion. Där spelades “Yeah!” med Usher och Justin höjde volymen. När vi hade åkt ett tag stannade vi vid en sjö. Vi hoppade alla ut och gick ner mot sjön. Hela bilresan hade varit väldigt avslappnad. Det kändes inte alls konstigt att umgås med killarna. Ungefär som med Katy - det verkade lätt att prata med dom. Killarna bytte om och sedan skrek Chaz:
“Försten i vinner!!” och alla sprang ut i vattnet. Justin kom sist, för han var inte riktigt klar när Chaz hade bjudit in till tävling. Jag flinade åt honom.
“Vad tycker ni? Ska han få något straff eller?” sa jag busigt och kollade dom andra som skrattade.
“Alla får skvätta vatten på dig, och du får inte kolla bort!” skrek Ryan och började skvätta massa vatten på Justin som förvånat stod och försökte undvika att få kallsup. Vi andra stämde in och tillslut stod alla och skvätte. När vi hade slutat skrattade vi alla. Inklusive Justin.
“Jag kommer sååå hämnas på er!” Skrek han. Jag fnös och började skvätta mer.
“Yeah right!” sa jag.
“Akta dig du!” skrek Justin tillbaka och började skvätta på mig. Jag sprang iväg men det gick inte så bra i vattnet. Det var lite högre än till midjan. Justin kom ikapp och slängde sig på mig. Vi båda hamnade under vattnet. Justin reste sig upp och började gapflabba.
“You don’t wanna mess with the master!” sa han och flinade. Jag skrattade och sa:
“Tro inte att du kommer undan med detta ostraffat”. Sedan gick vi tillbaka till dom andra. När vi hade badat ett tag gick vi upp och solade lite.
“Finns det inte någon affär här i närheten?” frågade jag. “Jag är jättehungrig!”
“Jo, det finns en inte så långt bort” svarade Justin. “Ska vi gå och handla?”
“Jaaa!” svarade jag och log. “Ska ni andra med eller?” Dom mumlade något som liknade nej till svar, så jag och Justin reste oss upp och började gå mot affären.
“Dom är rätt lata av sig” sa Justin och skrattade. “Iallafall Ryan och Chaz”
Jag skrattade till svar och nickade. Inne i affären handlade vi vattenmelon, baguette, frukt och annat. Under tiden gick vi och pratade lite. Han frågade vart jag var ifrån och så. Sen frågade han om mitt nummer. Jag gav det och fick hans nummer.

Tillbaka vid sjön satte vi oss och åt med dom andra. Resten av dagen tillbringades också vid sjön och vi hade så roligt! Vi skrattade hela dagen och skvätte mera vatten. Inte förrens rätt sent på kvällen tog vi bilen tillbaka. Dom släppte av oss utanför huset och vi bestämde att vi skulle ses redan dagen därpå igen. Senare, när jag låg i sängen och tänkte på dagen fick jag ett sms.


Hade jätteroligt idag med er! :)
Ses imon
Justin





Jag log och svarade:




Jag med! Jätteroligt verkligen!
Ses imon, godnatt:)
Nesta



Det plingade till i mobilen igen nästan direkt efter.


Godnatt:) Sov gott<3
Justin




_________________________________________________________________________________________


Oj, det blev rätt långt hehe!!;) ajaa, hoppas inte det skadar?;) jag kommer antagligen inte kunna skriva så mycket under nästa vecka, ska bort nämligen, men skriver nog ett till innan jag åker, om jag hinner:)

Hoppas ni gillar det och glöm inte att kommentera;)
PUSS OCH KRAM :D <3




Var bara tvungen att lägga ut!! SÅ GULLIG !!hahaa:D<3

Kommentarer
Postat av: S

Älskar't!:)

Läs gärna min novell också:)

Kram

2011-07-29 @ 00:47:16
URL: http://everythingihave.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0